NUMARALI
HADİS-İ ŞERİF:
حَدَّثَنَا
عَبْدُ
السَّلَامِ
بْنُ مُطَهَّرٍ
أَنَّ
سُلَيْمَانَ
بْنَ
الْمُغِيرَةِ
حَدَّثَهُمْ
عَنْ أَبِي
مُوسَى عَنْ
أَبِيهِ عَنْ
ابْنٍ
لِعَبْدِ
اللَّهِ بْنِ
مَسْعُودٍ
عَنْ ابْنِ
مَسْعُودٍ
قَالَ لَا
رِضَاعَ
إِلَّا مَا
شَدَّ
الْعَظْمَ
وَأَنْبَتَ
اللَّحْمَ فَقَالَ
أَبُو مُوسَى
لَا
تَسْأَلُونَا
وَهَذَا
الْحَبْرُ
فِيكُمْ
İbn Mes'ûd (r.a.)'dan;
demiştir ki:
Kemikleri kuvvetlendiren
ve kas(lar)ı oluşturan (süt emmenin) dışında (süt akrabalığı meydana getirecek)
hiçbir süt emme yoktur. (Abdullah b. Mes'ûd hakkında) Ebû Mûsâ (el-Hiiâlî); Bu
büyük âlim aramızda iken bize soru sormayınız, dedi.
İzah:
Beyhaki,
es-Sünenü'l-kübrâ, VII, 461.
Bu haber süt akrabalığı
meydana getiren ve nikâha engel teşkil eden
sütün çocuğun süt çağında
emdiği süt olduğuna, süt çağının dışında
emilen sütün böyle bir süt akrabalığı meydana getirmediğine delâlet
etmektedir. Süt çağındaki bir çocuğun midesi küçük ve zayıf olduğundan onun
emeceği süt doyup beslenmesine; kemik ve kaslarının teşekkülüne yeterli
olacağından o çocuk emdiği süt sebebiyle kendisini emziren kadının bir parçası
haline gelir ve ister istemez sütünü emziren kadınla o çocuk arasında bir
akrabalık meydana gelir. Nikâhının haramlığı bakımından o çocuk, sütünü emziren
kadının çocukları hükmüne girer.